missende bibliotheek

Not too much of the first, a lot of the second, enough of the third
Post Reply
Richard

missende bibliotheek

Post by Richard »

Hoi Theo.

Ik mis de fleischmann zonder bedding in schaal N. Is er een manier om die toe te voegen? Deze heeft namelijk afwijkende maten ten opzichte van fleischmann piccolo. Het is ook eigenlijk de roco versie in schaal N.
Ik hoor het graag.

Richard
railkernel
Site Admin

Re: missende bibliotheek

Post by railkernel »

Hoi

als je RK opstart en je opent geen project, dan heb je in File/bestand menu de optie Nieuwe catalogus
daarna kun je alle rail elementen zelf toevoegen

ander optie is als je de volledige geometrie in een of andere vorm beschreven hebt, alle maten hoeken etc moet daar in zitten
dan vraag ik wel aan AI om daaruit de catalogus te genereren

Groet, Theo
Theo Geleijn
RailKernel Administrator/Developer
Richard

Post by Richard »

Hallo Theo.

Helaas kan ik nog niks toevoegen omdat ik nog geen licentie heb voor RK. Ik heb je al wel een aanvraag toegestuurd hiervoor.
Ik wacht geduldig af totdat jij er even tijd voor hebt gevonden. Tot die tijd zal ik mijn mailbox in de gaten houden.

Richard
railkernel
Site Admin

Post by railkernel »

Hoi

ik had even die mailbox een paar dagen versloft, excuus, zit in je mail

Grt. Theo
Theo Geleijn
Richard

Post by Richard »

Geen probleem. Mail heb ik ontvangen en ik ga eens op mijn gemak naar het programma kijken. Zoals ik in de mail ook aangaf ga ik het mogelijk ook gebruiken voor onze clubbaan. maar dan moet ik nog wel het programma onder de knie hebben. Ook heb ik nog een Twin Center hier liggen, Ik weet niet of jij hier wat aan hebt om die te lenen om die als commandstation toe te voegen? Twin center is eigenlijk een Intellibox.

Nog een vraagje. Moeten de treinen geijkt zijn? Op mijn thuisbaan zal ik ze niet kunnen ijken. maar dat ga i opvangen door een testbaantje te maken. en daar kan ik ze dan wel ijken.

Voor zover als ik het programma heb bekeken ziet het er goed uit. wel totaal anders dan koploper. maar dat zal wennen zijn. twee auto's zijn ook niet het zefde.

Richard
railkernel
Site Admin

Post by railkernel »

Hoi Richard,

leuk om te horen, ik ben net klaar met de support voor de Intellibox 2, heb dat ook net op de website gezet, ...
die Twin Cenetr denk ik even over na

ijken moet niet, dan rijdt het minder nauwkeurig

ik ben bezig alle koploper functionaliteit in te bouwen, ik begin een klein beetje support te krijgen op het koploper forum
onderhanden werk is nu Vrij rijden, dat is erg goed gemaakt in koploper, en geen enkel ander product kan dat
de treinen bepalen zelf hoe ze rijden door om het andere blok vooruit te kijken wat er mogelijk is

de basis ligt er, ik denk nog een week of twee nodig te hebben
laat het weten als je tegen issues aanloopt, ik heb nog weinig klanten dus persoonlijke behandeling kan nog
reageer ik eens traag, je kan ook mailen naar info@railkernel.nl

Groet, Theo
Theo Geleijn
Post Reply